Celem jest opracowanie koncepcji szkoleniowo-wdrożeniowej z zakresu niemieckiego języka specjalistycznego z obszaru obsługi, konserwacji i napraw sprzętów gospodarstwa domowego, z przeznaczeniem dla pracowników niemieckojęzycznego centrum telefonicznej obsługi klienta (w Polsce). Przedmiotem badań są optymalizacje kształcenia/doskonalenia w zakresie języka specjalistycznego i ich wpływ na poprawę jakości obsługi klienta.
Podmiotem będą pracownicy niemieckojęzycznego centrum telefonicznej obsługi klienta. Główne pytanie badawcze dotyczy wpływu rozwiązań mających na celu optymalizację kształcenia w zakresie niemieckiego języka specjalistycznego na komunikację z klientem i efektywność pracy. Hipotezy badawcze to:
H1: Optymalizacje kształcenia w zakresie języka specjalistycznego wpływają na poprawę komunikacji z klientami, rodzimymi użytkownikami języka niemieckiego.
H2: Posługiwanie się przez pracowników centrum językiem specjalistycznym wpływa na poprawę efektywności ich pracy.
Kierownik projektu:
dr hab. Mariola Teresa Jaworska prof. UWM (doktorant Dawid Wierzbicki)
Jednostka realizująca:
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Wydział Humanistyczny
Źródło finansowania:
MNiSW Doktorat Wdrożeniowy